fbpx

Storing Canal Digitaal – Geen signaal

Het regent momenteel klachten over problemen met het tv kijken in de camper. Een storing op Canal Digitaal en de schotel blijft zoeken, maar vindt geen signaal.
Voor het verhelpen van deze problemen hebben wij bericht ontvangen van BM Sat. In dit artikel leest u er alles over.
Voor verdere inhoudelijke vragen kunt u contact opnemen met o.a. BM Sat in Rijssen, Zeebra in Dronten of AROB in Siegerswoude.

Beste Dealer,

Zoals jullie waarschijnlijk al hebben vernomen heeft Canal Digitaal op 22 mei een wijziging in frequenties doorgevoerd waardoor het automatisch zoeken naar de Astra 3 satelliet niet meer optimaal functioneert, zie link:  https://www.totaaltv.nl/nieuws/zomer-vol-wijzigingen-voor-satellietkijkers-canal-digitaal/

Omdat zij dit niet hebben gecommuniceerd naar de leveranciers is er geen tijd geweest om te anticiperen op deze veranderingen waardoor veel automatische schotelsystemen en satellietontvangers/televisies niet meer werken.

Bij Oyster zijn de wijzigingen nu bekend en zij proberen dan ook zo snel mogelijk een oplossing te zoeken en te bieden in de vorm van een software update, dit zal enkele dagen in beslag nemen.

Echter blijft het niet bij deze ene wijziging en kan er tot augustus nog het een en ander veranderd worden echter weten wij niet exact welke wijzigingen er volgen.

Wanneer er nieuwe software beschikbaar komt kan dit d.m.v. de Ten Haaft App door de klant zelf in de stuurkast geladen worden, dit geldt voor alle Oyster systemen vanaf 2019 die uitgerust zijn met een Wifi functie zoals de Feature box en de Command unit en de ombouwsets Vision Control Centers.

FeatureBox, Vision Control Center, Command Unit - Ten Haaft

Om tijdelijk ontvangst te krijgen voor de software update beschikbaar komt kunt u het volgende doen:

  1. Zet eerst de televisie of ontvanger aan en stem af op kanaal 111, dit is de ARD.
  2. Activeer de schotel door de linker knop in te drukken op het bedieningskastje (schoteltje)
  3. Als het goed is gaat de Oyster nu zoeken naar de Astra 1 satelliet, wacht tot er in het Display Astra 1 staat, de satelliet is gevonden en er moet een beeld verschijnen op de televisie.
  4. Stem nu af op kanaal 1 dit is NPO 1de schotel gaat nu zoeken naar de Astra 3 satelliet,
  5. Wacht tot de schotel stilstaat en er Astra3 op het display staat, de satelliet is nu gevonden.

Mocht de schotel niet automatisch naar de Astra 1 (stap 1) gaan dan moet u dit via het bedieningspaneel doen:

  1. Volg stap 1 hierboven.
  2. Onderbreek de zoekfunctie door op het vinkje te drukken.
  3. Ga met de > toets naar SAT WISSEL en bevestig dit met vinkje.
  4. Selecteer nu Astra 1 door > of < in te drukken en opnieuw vinkje.
  5. Wanneer de satelliet gevonden is komt er in het display Astra 1 te staan, er moet signaal verschijnen op de televisie.
  6. Dan overschakelen naar NPO 1 en de handelingen opnieuw verrichten maar dan Astra 3 selecteren.

Welke veranderingen zijn en worden er bij Canal digitaal nog meer doorgevoerd:

De satellietontvangers met alleen ingebouwde kaartlezer worden gefaseerd uitgeschakeld, dit houdt in dat wanneer de klant een losse oranje smartkaart heeft en deze direct in de ontvanger gaat binnenkort een CI-module nodig heeft, in deze CI-module kan de kaart van CD ingeschoven worden en deze weer in de ontvanger als hier een CI slot inzit natuurlijk!

De meest verkochte 12Volt ontvanger is de Denson DS1010 Road, in deze ontvanger kan zowel een losse kaart als een CI-module!

Let op!! De enige CI-module die nu werkt in alle ontvangers en televisies is de Multistream module van CD, zorg dat u voldoende voorraad heeft!

Alle andere module worden namelijk uitgeschakeld.

De ontvangers die uitgeschakeld gaan worden zijn bijvoorbeeld:

De SAB-ontvangers, kleine uitvoeringen.

De kleine Denson mini, de zwarte uitvoering.

De nieuwe update is inmiddels beschikbaar. Wanneer u de Ten Haaft App download uit de App of Google Playstore, krijgt u deze update automatisch te zien.

Zie link voor meer informatie: https://ten-haaft.com/en/app/ en https://download.ten-haaft.com/BA_Anleitung/BA_nederlands/NL_AH_Cytrac_Premium_3.150.0051.pdf

Ik hoop u bij deze voldoende geïnformeerd te hebben, mocht u toch nog vragen hebben dan beantwoorden wij deze graag voor u.

Met vriendelijke groet, 

John Jannink

Familie Van Regenmortel van Integraalcampers Marknesse

Hartelijk welkom!

Aangenaam, wij zijn Luciën, Sandra, Chantal en Léon van Regenmortel van Integraalcampers Marknesse: al 20 jaar uw HYMER adres. De aankoop van uw camper is een waardevolle reis waarbij u persoonlijke en intensieve begeleiding verdient. Wij helpen u hier graag bij!

Mogen wij u binnenkort persoonlijk ontmoeten?

Lees meer over ons
Persoonlijke 24/7 helpdesk
div Bel ons direct Bel ons direct